Gode tider for Creuna
Fullserviceselskapet melder om firedoblet resultat over tre år.
Creuna har de siste tre årene økt omsetningen med over 50 prosent og mer enn firedoblet resultatet, samtidig som selskapet har bygget opp en reklameavdeling.
- Det har vært en reise i å bygge et «Professional Services»-selskap. Fra å være et kommunikasjonsbyrå og et webbyrå i 2010, så har vi bygget et fullservice byrå som i dag leverer integrerte tjenester innenfor merkevarebygging, design, reklame og digitale tjenester, sier Gaute Engbakk, administrerende direktør i Creuna Norge.
Selskapet leverte inntekt på 119 millioner kroner, noe som ga et resultat på 12,1 millioner kroner før skatt og ekstraordinære kostnader i 2013. Dette betyr en omsetningsvekst på 50,6 prosent siden 2010, og et resultat som er mer enn firedoblet på de tre årene.
I samme periode har selskapet vokst, fra 74 til 120 ansatte. Utskiftingsraten blant ansatte også falt fra 23 til 13 prosent.
- Vi er svært fornøyd med disse resultatene. Creuna har blitt et særdeles attraktivt sted å jobbe, antall åpne søknader fra relevante kandidater passerte 110 i 2013, en økning på 400 prosent siden 2010.
Storkontrakter
I løpet av 2013 landet selskapet en rekke store kontrakter, blant annet med Storebrand, Stortinget, Innovasjon Norge og Visit Norway og Coop.
- Creuna har alltid vært sterke på kommunikasjon, merkevarebygging og teknologi- og digitale tjenester, men i 2013 har vi også lykkes på reklamesiden. Nå vinner vi over Try og McCann på deres hjemmebaner, sier Engebakk.