I dag går bartskuddet
Ansiktshår mot prostatakreft! Konkurransen om hvem som har it-Norges mest innbringende bart er i gang.
November er movember, som er årsaken til at det er ekstra mange barter ute og lufter seg så sent på høsten.
I år som i fjor er den norske it-bransje invitert til konkurranse om hvilken bart som gir flest kroner i kassa (i dette tilfellet pengekassa, fortrinnsvis ikke brystkassa).
Fra arkivet:
I denne konkurransen går det offisielle startskuddet i dag, hvilket skulle tilsi at de fleste mannfolk på it-kontorene i dag er glattbarberte. Utover november skal det håre seg til, helt til opptelling ved overgangen til desember.
Greit med tjuvstart
Noen lag har tjuvstartet, og siden ingenting i regelverket til It-barten forbyr dette, er det juridisk helt greit. HP har allerede 1300 innsamlet, laget Marcello ligger 200 bak og Steria Forvaltningsbart, Itera Make a Difference samt Software Inmovation har 200 kroner hver på konto.
HPs Stig Alstedt og Niels E. Wisth, samt Induct Software Mobros Håvard Naper, hadde alle per klokka 14:00 torsdag 500 per bart, om man ser på individ-lista.
Kampen kan bli veldig spennende. Ørjan Steindalen fra Microsoft hadde i fjor den mest innbringende barten på individnivå, og det er mange som har sagt seg klare til å utfordre både denne utmerkelsen, samt topplassering som lag.
Les også:
PCSS stiller med alle
Blant dem vi har pratet med har Dell, Steria og Microsoft varslet at barberhøvlene nå slipes lynskarpe. I tillegg møttes de aller ivrigste it-lagene torsdag forrige uke til samlingslunsj, der de kunne skule på hverandre mens de spiste bartekaker og ikledde seg forpliktende Movember-armbånd.
Trønderne med vill tyvstart
Totalt har It-Bartens nettverk samlety inn 3700 kroner, og det før kampen offisielt er i gang. Nettverket teller 113 medlemmer, og vi regner det vil øke på utover 1. november.
Likevel er It-Barten som sådan «bare» på andreplass av bartenettverket, mot normalt, førsteplass. Det er fordi nettverket Trønderbarten har tyvstartet noe helt sinnssyk, de har samlet inn 39.467, hvorav 3/4 stammer fra Heimdal Eiendomsmegling.
Saken fortsetter under RBK-videoen:
De innsamlede pengene går til forskning på menns helse, særlig med tanke på prostatakreft. Barten er mennenes rosa sløyfe-aksjon.
Nytt av året er at vi hver fredag ut n(m)ovember, fra og med i dag klokka 12:00:00, vil dele ut en premie til det til-enhver-tid ledende barteindividet, i form av en barbermaskin fra Gillettte.
Se også til inspirasjon:
Konkurranse:
|
Slik deltar du:1) Registrer deg i det sosiale nettverket Movember.com. Meld deg inn i nettverket kalt «It-barten», som er den norske it-bransjens eget konkurransenettverk. Du kan i tillegg sette opp egne lag, for eksempel for bedriften. (MELD DEG INN I IT-BARTEN HER!) 2) Gjør mustasjen din kjent via dine kanaler. I Computerworlds konkurranse blir det to seiere. 3) Se mer informasjon på movember.com. Der ligger også en stilguide til inspirasjon for din leppekreasjon. |
Regler:Du starter nybarbert 1. november. Gro bart ut måneden. Kun mustasje, ikke skjegg. Heller ikke flippskjegg. En liten, elegant ansamling rett under underleppen er tillatt. Mustasjen kan ikke nå kinnskjegget, da blir det et skjegg. Mustasjen kan heller ikke nå bunnen av haken, da er det en smultring. |
Movember:Startet i Australia i 2003, har siden spredd seg bredt. Skal sette prostata-kreft på dagsorden Det store symbolet er bart, som kulminerer i en konkurranse som avgjøres av stemmer og donasjoner. I fjor ble det samlet inn 839 millioner kroner. Computerworld arrangerer også i år en egen it-bart-fraksjon i konkurransen, som også innebærer innbyrdes konkurranse i it-bart-fraksjonen. |