NY CXO: Karl Fredrik Lund, CEO i Papirfly Group og den nye CXOen Lise Tangen Hansen. (Foto: Papirfly)

Papirfly ansetter Lise Tangen Hansen som CXO

Papirfly Group styrker organisasjonen med nyopprettet lederrolle.

Publisert

Å skape sømløse kundereiser er ikke bare vanskelig, det er også kritisk for å lykkes. Papirfly Group svarer på denne utfordringen ved å ansette Lise Tangen Hansen fra Penetrace som ansvarlig for den helhetlige kundereisen i gruppen.

En chief experience officer (CXO) er ifølge wikipedia en leder med ansvar for hvordan produktene til en virksomhet oppleves. En CXO skal bringe en helhetlig forståelse og utforming av design og kundereise inn i styrerommet som en del av selskapets strategi og kultur.

– Kundereisen er et utrolig viktig styringsverktøy, og vi har derfor ansatt Lise i den nyopprettede stillingen Chief Experience Officer for å sikre kundedreven innovasjon i selskapet, sier Karl Fredrik Lund, CEO i Papirfly Group i en pressemelding fra selskapet.

Papirfly Groups løsninger forenkler utfordringene som merkevare-drevne organisasjoner står overfor ved å gi ansatte og andre eksterne muligheten til å aktivere merker på global skala og på lokalt nivå uten å trenge spesialistkompetanse eller designkompetanse.

– Jeg er utrolig fornøyd med beslutningen om å bli med på det voksende laget i Papirfly Group. Etter nyheten om at Verdane nå også har valgt å investere i gruppen, finnes det ikke grenser for hva vi kan oppnå sammen. Jeg gleder med til å være med på å forme en enda mer kundesentrisk organisasjon som hjelper merker over hele verden med å vokse, sier Lise Tangen Hansen, ny CXO i Papirfly Group.

Lise Tangen Hansen kommer fra en rolle som COO i Penetrace der hun også tidligere var Chief client officer, og er en erfaren leder med fokus på å sette kunden i sentrum av organisasjonens vekst. Lise vil inngå i den globale ledergruppen i Papirfly Group, og tiltrer sin nye rolle 14. mars 2022.