FJÆR I HATTEN: – Det er en ekstra fjær i hatten for Techstep at vi klarer å hevde oss i Gartners analyse, sier Mads Vårdal i Techstep. (Foto: Fotograf Ingar Sorensen)
FJÆR I HATTEN: – Det er en ekstra fjær i hatten for Techstep at vi klarer å hevde oss i Gartners analyse, sier Mads Vårdal i Techstep. (Foto: Fotograf Ingar Sorensen)

Techstep nevnes som utfordrer i Gartners «Magic Quadrant»

Gartner plasserer Techstep som en «utfordrer» til globale aktører i årets «Magic Quadrant» for administrerte mobile tjenester (Mobile Management Systems, eller MMS).

Publisert

Målrettet, strategisk innsats over år bærer dermed frukter, skriver Techstep i en pressemelding.

– Det er en ekstra fjær i hatten for Techstep at vi klarer å hevde oss i Gartners analyse. Vi har utviklet løsningene våre et Nordisk marked som ikke bare har høy mobil modenhet, men hvor det også stilles betydelige krav til brukeropplevelse, sikkerhet, effektivitet og innovasjon. Dette er løsninger som vi tror vil treffe også europeiske brukere godt, sier Mads Vårdal, produkt-ansvarlig i Techstep, i pressemeldingen.

Riktig retning

Vurderingene fra analysebyrået Gartner veier tungt når mange skal vurdere valg it-leverandør. Det er derfor ikke rart at Techstep jubler over anerkjennelsen. Blant 19 globale aktører fremhever Gartner Techstep som en av bare fire med særskilt høy «Ability to execute». Og av alle disse er Techstep den eneste som utropes til en «Challenger».

– [Techstep] har vokst både organisk og gjennom kompletterende oppkjøp så som Optidev med sine løsninger innen programvare for B2B-mobilitet, digitaliseringsspesialisten eConnectivity og programvareselskapet FAMOC, skriver Gartner.

Kort sagt tar vi dette som et tydelig signal på at vi er på vei i riktig retning.

For å bli vurdert for Gartners Magic Quadrant for MMS, Global, må aktører ha mer enn 1,5 millioner enheter under såkalt «definert administrert B2B-tjeneste». Dessuten må en andel av kundene og enhetene høre til utenfor selskapets egen hjemmeregion (altså Skandinavia, for Techsteps del).

– Denne analysen kan bidra til å gi underleverandører og samarbeidspartnere – både eksisterende og mulige – en ny forståelse for betydningen av det arbeidet vi har gjort for å bygge og profesjonalisere vår produkt- og tjenesteportefølje gjennom de siste årene. Kort sagt tar vi dette som et tydelig signal på at vi er på vei i riktig retning, sier Vårdal.

Techstep har 350 ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Polen. Selskapet har over 2.000 kunder og er notert på Oslo børs.