Enklere nettsalg fra Lindbak

Lindbak Retail Systems lanserer en nettløsning for detaljhandel og enklere kjedebygging.

Publisert Sist oppdatert

Med satsingen på POS, som tidligere var en forkortelse for Point Of Sales men som i dag står for Point Of Service, går Lindbak Retail Systems i bresjen for en trend hvor fokus igjen rettes mot kassepunktet. Gjennom mange år nå har kampen stått om styringssystemer og integrasjon med ERP- og forretningssystemer.

– Vi har lagt ned nærmere 20 000 utviklingstimer i noe de fleste konkurrentene knapt har begynt å tenke på. I konkurransen vil mye stå på å ha den sterkeste POS-løsningen, sier administerende direktør Inge Eilertsen.

Mange kjeder blir til gjennom oppkjøp, og mange ulike forretningssystemer er kostbare og tidkrevende å integrere eller erstatte. Mangelen på systemintegrasjon opplever kundene til daglig. Ikke alle butikker i en kjede har historikk på dine tidligere kjøp, og mange butikkmedarbeidere må ringe rundt til andre i kjeden for å sjekke varebeholdning i stedet for å slå opp på skjermen.

– Gjennom vårt Retail Desktop-konsept gjør vi informasjonen tilgjengelig i servicepunktet uansett hvilket bakenforliggende system den er lagret i. Satt på spissen blir Lindbak POS et verktøy som gjør kjeder til ekte, integrerte kjeder. En løsning som gjør kjedebygging enklere, mener Eilertsen.

Selve serviceprogrammet i Lindbak POS kan installeres på alle terminaltyper med Microsoft Windows.

– Vi tilpasser kun brukergrensesnitt. Vi har intern rekord på fire timer i å skreddersy et helt nytt grensesnitt. Med konseptet kan en smartphone bli butikkasse, og dermed kan du betjene kunder hvor som helst så lenge du har nett-tilgang. Legg på webserver, og butikken får nettbutikk med hele varelageret tilgjengelig. Dermed blir ikke netthandel noe kjeder bare kan drive med sentralt, sier Eilertsen.