UTVIDER DIGITALT: Konjunkturnedgang og tøffere tider hindrer ikke Syte Data fra å utvide kapasiteten. Vi satser digitalt. (Foto: Istock)

Alle mann på dekk – også de digitale

Syte Data vokser, selv om det kan se ut som vi blir mindre. Sannheten er at vi utvider kapasiteten med netto ni nye medarbeidere – samtlige digitale.

Publisert Sist oppdatert

En sommer er over, og på Syte Data er vi er klare til å ta fatt på en ny høst. Nå med en enda mer kraftfull organisasjon enn den vi hadde på vei inn i sommeren. Det er som kjent dyrtid. Prisene og renten går i været, og mange kunder velger derfor å ha et litt mer defensivt forhold til it-budsjettet denne høsten enn forrige.

I lys av at vi måtte la en av våre dyktige konsulenter gå ved starten av sommeren, høres det kanskje rart ut at vi styrker kapasiteten. Men det er slett ikke så rart når man tar i betraktning at Syte Data alltid har vært kjent for å følge med i utviklingen og ta i bruk ny teknologi tidlig. Vi er ikke skomakerens barn og tar gjerne selv den medisinen vi forsøker å selge til kundene.

Vi må rett og slett omfavne endring selv. Være villige til å omstille oss og effektivisere der det er mulig. Vi vil gjøre mer for mindre, rett og slett. Til gode for eksisterende og nye kunder. 

Derfor kan vi med stolthet si at vi har utvidet kapasiteten. Vi har satt i sving ti nye digitale ressurser. Når vi da trekker fra Gunnar, som vi måtte slippe ved inngangen til sommerferien, blir resultatet en kapasitetsøkning på netto ni årsverk.

Vi har styrket organisasjonen på flere områder. På salg har Trond trent en språkmodell til å ringe opp kunder og drive salg proaktivt. Det hele er pakket inn i en syntetisk medarbeider, som er i stand til å ringe og snakke med naturlig tale. Alle vet hvor vanskelig det kan være å ringe "kaldt", så hvorfor ikke sette en syntetisk medarbeider på jobben? En slik går jo ikke lei, eller blir deprimert hvis det ikke blir salg på de første forsøkene. 

Denne høsten vil derfor en rekke nye, potensielle kunder bli ringt opp av en av våre tre digitale selgere som overbringer våre kjerneverdier med naturlig tale. De er spesialtrent på hver sin spesifikke sektor, slik at innsalget blir mer relevant. I bakkant blir kunden selvsagt fulgt opp med epost og tilbud om møter med ikke-digitale selgere. Men da er jo isen alt brutt.

Vi har også styrket support-avdelingen med tre spesialtrente digitale assistenter. De kan ta imot og registrere henvendelser, og faktisk avhjelpe flere av de vanligste problemstillingene i dagliglivet: Glemt passord, mistet mobiltelefon, statens regulativ for reiser, også videre. Tre litt forskjellige spisskompetanser, fordelt på tre skarpskodde, splitter nye, syntetiske medarbeidere.

I tillegg har vi tre ressurser internt: En på HR for å utvikle intern kompetanse. Her snakker vi om en ektefølt syntetisk medarbeider som tar oppfølgingsmøter med de ansatte, og bistår med å utvikle kompetanseplaner for den enkelte. Vi sparker også i gang en digital ressurs på internkommunikasjon, som foretar intervjuer og produserer informative saker til glede for de ansatte. Vi har også aktivert en syntetisk medarbeider for forefallende oppgaver på regnskap. 

Til sist har daglig leder fått en digital personlig assistent som blant annet skal holde mandagsmøtene hver mandag morgen klokken åtte, så vi får utnyttet tiden til vår dyreste ressurs best mulig.

Kort sagt. Syte Data er klar for høsten. Også i tilfelle den skulle bli tøff.