One Call topper tilfredshetsbarometer

For femte året på rad går Øistein Eriksen og hans selskap til topps i EPSI-underøkselsen.

Publisert Sist oppdatert

EPSI Norge gjennomfører årlig uavhengige undersøkelser for å sjekke hvike telekomselskap som har mest fornøyde kunder. I år er det One Call som er på topp. Det har de vært siden de ble med i barometeret i 2009.

- Det er herlig å vinne. Fem av fem mulige gjør oss stolte og ydmyke. Det kan virke så enkelt, men jeg kan love at det ligger gjennomtenkte strategiske valg og kontinuerlig hardt arbeid bak disse resultatene, sier One Call-sjef Øistein Eriksen via en pressemelding fra selskapet.

Årets studie av den norske mobilbransjen baserer seg på over 2300 dybdeintervjuer per telefon med privatpersoner og bedriftskunder i Norge. Intervjuene er gjennomført i perioden 28. august til 2. oktober i år, og Norstat Norge AS har stått for feltarbeidet på oppdrag fra EPSI Norge.

Studien er sammenlignbar med resultatene fra tidligere år og med EPSIs studier i andre land.Den totale kundetilfredsindeksen baserer seg på kundenes tilbakemeldinger på omdømme, opplevd produktkvalitet, opplevd servicekvalitet, verdi for pengene og lojalitet. One Call scorer best i bransjen på 4 av 5 av disse underkategoriene.

"En indeksverdi over 75 peker på en sterk relasjon mellom leverandør og kunde. One Call troner fortsatt øverst på denne målingen, og har en kundetilfredshet som er å anse som høy", skriver EPSI Norge i sin pressemelding.

- Vi ser at konkurransen hardner til og at flere forsøker å kopiere vårt konsept og strategi. Men som i livet ellers er som regel originalen best, sier Eriksen.

Kategorien der One Call ikke kommer på topp, er «opplevd produktkvalitet», der de kommer på tredjepalss bak Talkmore og Djuice. Det er desimaler som skilleselskapet fra Djuice i denne kategorien, mens førsteplassen Talkmore ligger flere poeng foran.

NWN

Et selskap i samme Tele2-familie, Network Norway (NWN), stikker av med førsteplassen for å ha de mest fornøyde bedriftskundene blant de store selskapene i dette telekomsegmentet.

- Jeg er veldig stolt og ydmyk over det vi har fått til i det norske bedriftsmarkedet. Vi har en meget erfaren, kompetent og engasjert gjeng medarbeidere med et imponerende kundesenter og forhandlernettverk som alltid gir våre kunder «det lille ekstra». Det er vi stolte av, og vi vet at det er de som møter våre kunder hver dag som skaper denne viktige konkurransefordelen, sier direktør for Network Norway Tormod Stien.

Ders skår er 65,8, bransjesnittet er 64 ete er andre året på rad NWN kommer sierende ut hos EPSI.

For privatmarkedets del er dette en oppsummering av konkurransen:

1. One Call 76,4

2. Talkmore 76,2

3. Chess 73,4

4. Djuice 70,2

5. NetCom 69,0

6. Tele2 68,5

7. Telenor 67,7

Her er tallene for bedriftsmarkedet:

1. Network Norway 65,8

2. Telenor 64,4

3. Ventelo 63,7

4. Netcom 61,9

5. Phonero 61,6

Kategorien "Annen" kommer for ordens skyld ut på 66,5 peong. «Annet teleselskap inkluderer operatører som TDC, Hello, Tele 2, Telio med flere. Indeksverdien for denne gruppen utgjør et gjennomsnitt av alle intervjuene som er gjennomført på disse operatørene,» heter det hos IPSI..