Onecall er likevel "like bra"

"like bra - bare billig" er et greit slagord. Det mener Forbrukerombudet.

Publisert Sist oppdatert

Inntil videre kan mobilselskapet OneCall bruke slagordet «Like bra – bare billig». I hvert fall så lenge de opplyser at de foreløpig bare har 3G. Det varer imidlertid ikke så lenge. Fra 1. oktober vil de åpne for innføring av 4G også for OneCalls kunder. Dette som en følge av den nye samtrafikkavtalen med Telenor.

- I likhet med Forbrukerombudet er vi opptatt av våre kunders brukeropplevelser. Vi har alltid vært minst like bra, og det vil vi selvsagt fortsette å være også i fremtiden. Det er et faktum at norske mobilkunder strømmer til One Call, og de blir hos oss. Det er mer enn god nok dokumentasjon for oss, sier One Call-sjef Øistein Eriksen.

Nordmenn fornøyd med hastigheten

Nordmenn er tilfreds med den datahastigheten de har i sine abonnementer. I en ny undersøkelse svarer 9 av 10 mobilkunder at de er godt fornøyd med den datahastigheten de får fra sin mobiloperatør, uavhengig av om de har 3G eller 4G.

- Per i dag er det fortsatt slik at mange mobilbrukere kan oppleve raskere datahastighet med 3G enn de får med 4G. Det kan være en forklaring på resultatet. I løpet av noen år vil 4G være allemannseie, men foreløpig klarer de fleste nordmenn seg fint med 3G-hastighet. Det holder i massevis til å strømme musikk, se på internett-TV eller bruke andre datatjenester, fortsetter Eriksen.

Objektvt sett er ikke 3G like bra som 4G, men Forbrukerombudet har likevel konkludert med at brukeropplevelsen for de som bare har 3G-nett kan være like bra blant annet fordi utbredelsen av 4G-telefoner er liten.