Uendelig logo

Storfusjonen mellom Alcatel og Lucent har nå fått sitt første resultat - en ny logo.

Publisert Sist oppdatert

Alcatel-Lucent presenterte fredag det som blir logoen til verdens største leverandør av kommunikasjonsløsninger.

- Det kombinerte navnet Alcatel-Lucent gjør det mulig for oss å dra nytte av den store verdien begge selskapenes varemerke har hatt, sier styreformann Serge Tchuruk i Alcatel-Lucent.

Den nye logoen er inspirert av et uendelighetstegn, hvor det finnes en A og en L.

- Vår nye logo representerer de uendelig mulighetene som fremtiden byr på samt vår ambisjon om å være en sterk samarbeidspartner for våre kunder verden over, sier toppsjeg Patricia Russo i Alcatel-Lucent.

Kultur og symbol

Ifølge en pressemelding fra det nye selskapet skal den nye logoen intet mindre visualisere hvordan de to organisasjonene flyter sammen, vise en gjensidig respekt for hverandres kulturer og symbolisere selskapets visjon om hvordan de ønsker å berike menneskers liv ved å forbedre måten man kommuniserer på.

Om en enkel logo kan gjøre alt dette på en gang, kan jo leserne selv vurdere. Si din mening om den nye logoen!