FORBEDRING: – Forsikringsbransjen har et stort potensial for å modernisere driften og automatisering er en effektiv teknologi for å forbedre effektivitet, redusere kostnader og forbedre kundeopplevelsen, sier Cognizants landsjef i Danmark, Thomas Djursø. (Foto: Cognizant)
FORBEDRING: – Forsikringsbransjen har et stort potensial for å modernisere driften og automatisering er en effektiv teknologi for å forbedre effektivitet, redusere kostnader og forbedre kundeopplevelsen, sier Cognizants landsjef i Danmark, Thomas Djursø. (Foto: Cognizant)

Alm. Brand Group velger Cognizant

Cognizant annonserer et nytt samarbeid med danske Alm. Brand Group. Cognizant overtar en rekke forretningsprosesser som danske Alm. Brand Group tidligere har satt ut til andre leverandører.

Det nye samarbeidet setter det å automatisere mange av disse prosessene og oppgavene for å øke effektiviteten i sentrum. De skal forbedre kundeopplevelsen og styrke konsernets konkurranseevne ytterligere.

Det går frem av en pressemelding fra selskapene.

Alm. Brand Group regnes som et av Nordens ledende forsikringsselskap.

Som en del av samarbeidet forventer Cognizant å automatisere en rekke tradisjonelt sett manuelle og repetitive prosesser i forbindelse med for eksempel forsikringspoliser og administrative oppgaver. Forventningen er at automatiseringen vil bidra til at flere oppgaver blir fullført raskere og mer effektivt, og dermed gi en bedre kundeopplevelse.

Stort potensial

Country Manager Thomas Djursø i Cognizant Danmark er glad for å få sjansen til å jobbe sammen med Alm. Brand Group, og for å hjelpe dem med å automatisere deres manuelle og repetitive prosesser.

– Forsikringsbransjen har et stort potensial for å modernisere driften og automatisering er en effektiv teknologi for å forbedre effektivitet, redusere kostnader og forbedre kundeopplevelsen. Automatisering gjør at virksomheter er bedre forberedt til å håndtere morgendagens utfordringer, og muliggjør utnyttelse av teknologier som generativ kunstig intelligens. Virksomheter – og bransjer – som prioriterer digital transformasjon, er ofte i stand til å oppnå en større konkurransefordel, sier han.

Konsoliderer i Vilnius

Cognizant vil også bidra til å identifisere ytterligere automatiseringspotensial sammen med Alm. Brand Groups egne automatiseringsspesialister. Cognizant vil i samarbeidet trekke på kompetanse i sitt nordisk talende Centre of Excellence i Vilnius, Litauen, som spesialiserer seg på forsikring og automatisering. I løpet av 2024 planlegger Cognizant å konsolidere alle Alm. Brand Groups tjenesteutsatte prosesser i Vilnius.

– Den nyeste utviklingen innen tjenesteutsetting innebærer i økende grad å automatisere tjenesteutsatte prosesser for større effektivitet og forbedret kundeopplevelse, og dermed styrke konkurranseevnen. I Alm. Brand Group har vi valgt Cognizant som vår nye partner, fordi de er spesielt dyktige til å samarbeide med selskaper for å automatisere hele eller deler av sine forretningsprosesser, sier Camilla Amstrup, konserndirektør med ansvar for næringsliv i Alm. Brand Group.

Moderniserer

Alm. Brand Group betjener mer enn 700 000 kunder og er Danmarks nest største skadeforsikringsselskap. Cognizant moderniserer virksomheter, og hjelper kunder med å modernisere teknologi, transformere prosesser og opplevelser slik at de kan holde tritt med en verden i rask endring.