REKLAMEKAMPANJE: I høst har Difi en kampanje i sosiale medier. Målet er å nå flere unge kvinner via digital postkasse. (Skjermdump: Difi)
REKLAMEKAMPANJE: I høst har Difi en kampanje i sosiale medier. Målet er å nå flere unge kvinner via digital postkasse. (Skjermdump: Difi)

Nå kan du få påminnelse om celleprøve rett på mobilen

Samarbeid mellom Difi og Kreftregisteret.

Publisert Sist oppdatert

I høst gjennomfører Difi en kampanje i sosiale medier for å støtte Livmorhalsprogrammet som ønsker å nå flere unge kvinner via digital postkasse.

Livmorhalsprogrammet har som mål å forebygge livmorhalskreft. Hvert år gjennomfører Kreftregisteret en rekrutteringskampanje rettet mot 25-åringer som skal inn i Livmorhalsprogrammet. Det skriver Difi i en nyhetsoppdatering på sine sider.

Kampanje

Basert på Kreftregisterets ønske om å nå mottakere digitalt, følger Difi opp med en kampanje i sosiale medier. Målet med kampanjen er å øke kjennskapen og bruken av digital postkasse. Kampanjen startet i september med videoannonser i ulike format og lengder på Snapchat og Youtube.

– Vi ønsker å teste om vi kan få flere til å ta i bruk digital postkasse dersom vi profilerer denne i en kontekst, i dette tilfellet en konkret sending som mottakeren opplever som nyttig og relevant. Klarer vi å rekruttere flere unge brukere, vil det også være ressurssparende for offentlige virksomheter i lang tid fremover, sier kampanjeansvarlig Mari Jøndahl i Difi, i meldingen.