Yara gjødsler Intellisearch

Kunstgjødselgiganten Yara ruller ut Intellsearch-løsning i femti land.

Publisert Sist oppdatert

IntelliSearch har inngått en kontrakt med kunstgjødselgiganten Yara International. Avtalen omfatter benyttelse av IntelliSearch Competitive Intelligence som sentralt verktøy for overvåkning og analyse av markedstrender.

Etter en pilot- og evalueringsfase vil Yara rulle ut Intellisearch-verktøyet for å overvåke markeder verden over. Løsningen vil benyttes til å identifisere viktige hendelser og markedstrender innen teknologi, pris, etterspørsel og konkurrenter.

- Målet er at dette vil lette tilgangen til faktagrunnlaget i våre beslutningsprosesser, sier Dag Tore Moe, direktør for markedsanalyse i Yara, i en pressemelding.

Avtalen innbærer bruksrett, installasjon, konfigurering og pilotering av IntelliSearch Competitive Intelligence og utgjør en millionverdi i norske kroner.

- Vi er fornøyd med at Yara innfører IntelliSearch Competitive Intelligence som sentralt overvåknings- og analyseverktøy. Deres valg illustrerer viktigheten av å skape konkurransekraft gjennom overvåkning av markeder lokalt og globalt, sier Harald Jellum, administrerende direktør i Intellisearch.