Ny rfid-prislapp
Checkpoint lanserer nye alarmetiketter basert på radiofrekvens.
De nye etikettene fra Checkpoint er en del av den såkalte EAS-teknologien (Electronic Article Surveilance), eller rett og slett varesikring på norsk. Målet med teknologien er å redusere svinn.
Selskapet skriver i en pressemelding at de har jobbet i to år med forskning og utvikling rundt den nye alarmetiketten, og at disse blant annet skal være mindre og tynnere enn tradisjonelle EAS-etiketter. Radiobaserte merkelapper (RFID) inneholder all nødvendig informasjon om produktet, som type vare, pris etc.
- Checkpoint har designet dette mindre brikkeformatet til å være kompatibelt med de nye Meto Proline XXL RF-prismaskinene for merking, slik at butikkpersonalet effektivt kan utføre flere oppgaver på en gang. Disse prismaskinene gjør det mulig for forhandlere å trykke pris- og salgsfremmende informasjon direkte på RF-etikettene selv, noe som igjen gjør at butikkpersonalet kan feste flere etiketter på kortere tid enn de ville kunne gjøre manuelt, skriver selskapet i en pressemelding.