HP lanserer Ipod

Carly Fiorina kaster seg på Apples musikksuksess.

Publisert Sist oppdatert
HP satser fullt på forbrukerteknologi. Som ledd i høstoffensiven lanserer selskapet en versjon av Ipod-en under navnet HP Apple Ipod.

Musikkspilleren Ipod er en av Apples store suksesser de siste årene. Allerede i januar kunngjorde de to selskapene at de vil samarbeide om Ipod-en.

Ifølge toppsjef Carly Fiorina vil HP starte med salget i september med to versjoner, en 20 GB-versjon og en 40 GB-versjon. De vil koste 299 og 399 dollar.

Som en liten morosak vil selskapet levere klistremerker som kan skrives ut med egen design. Dermed kan hver bruker lage et unikt utseende på Ipoden sin.

Norske brukere er foreløpig avhengig av å bestille Ipoden fra HPs amerikanske webbutikk. Selskapet konsentrerer seg først og fremst om det amerikanske markedet, mens Europa må vente.

- Det kan godt bli den andre siden av jul før vi får den til Norge, sier

Joakim Larsen i HP Norge til Computerworld. Prisene vil ifølge Larsen følge Apple sine. De to selskapene skal samarbeide, og ikke konkurrerer om produktet.