FOR DE SMÅ: Christian Seeberg i Salesforce mener Starter tilbyr de små bedriftene funksjonalitet som tidligere har vært forbeholdt store virksomheter. (Foto: Salesforce)

Salesforce lanserer lavterskel crm-verktøy for småbedrifter

Salesforce ruller ut Starter, et skybasert crm-system rettet mot SMB-markedet.

Publisert Sist oppdatert

Salesforce samler sine skybaserte tjenester innen salg, markedsføring og kundeservice i ett system. Navnet på tjenesten er Starter og er rettet mot små og mellomstore bedrifter

– Hos Salesforce jobber vi hardt for at alle bedrifter, uansett størrelse, skal ha tilgang til verktøy som gjør at virksomheter kan fortsette å vokse. Vi er kanskje best kjent for å jobbe med store selskaper, men når vi nå lanserer Starter er det på tide at også små og mellomstore bedrifter får kjenne på kraften av et samlet, skybasert crm-system, sier Christen Seeberg, fungerende norgessjef i Salesforce, i en pressemelding.

Lav abonnementspris

– Det blir en svært lav abonnementspris på kun 25 dollar i måneden. Det er også lagt vekt på et intuitivt brukergrensesnitt, begge deler med formål å gjøre terskelen lavest mulig for små og mellomstore bedrifter å ta i bruk løsningen, sier Seeberg.

Salesforce skriver at Starter har mange funksjoner innen salg, som dashbord, enkel e-postintegrasjon og rapporteringsfunksjoner, i tillegg til alltid lett tilgjengelig informasjon om kontakter og potensielle kunder. Av markedsføringsfunksjoner kan Starter hjelpe til med å bygge kampanjemaler, opprette målgrupper, skape personlige e-poster ved hjelp av generativ AI, personalisere innhold og analysere kampanjer.

– I tillegg er det en fordel at Salesforce Starter er skalerbart. Det gir SMB-er muligheten til å starte med en grunnleggende pakke og deretter skalere opp etter behov, slik at bedrifter kan vokse uten å måtte bytte plattform eller system, sier Seeberg.