Mer sosiale nettverk for Cisco
Cisco beveger seg videre inn i markedet for sosiale nettverk med oppkjøpet av firmaet som står bak Tribe.net.
Cisco kjøpte det meste av Utah Street Networks, selskapet som står bak Tribes.net, en sosial nettverkstjeneste som har kommet i skyggen av YouTube, Friendster og Facebook. Men nettverksgiganten valgte å ikke kjøpe selve tjenesten.
Cisco var ute etter den proprietære programvaren som Utah Street har brukt til å lage og holde ved like det sosiale nettverket på Tribes.net. Cisco vil integrere denne programvaren inn i Cisco Media Solutions Group (CMSG) og noen av de ansatte fra Utah Street vil være med over for å videreutvikle produktet.
Cisco begynte satsningen på innholdsinfrastruktur i fjor da de etablerte CMSG, og gjorde sitt første oppkjøp forrige måned da de kjøpte programvareselskapet Five Across.
Cisco ser på sosiale nettverk som en viktig måte medieselskaper og andre bedrifter kommer til å møte sine kunder på fremover. På Tribe.net kan brukerne blant annet opprette personlige profiler, delta i interessegrupper, poste blogginnlegg og bilder og finne informasjon om lokale bedrifter.
LES OGSÅ: Cisco nå også med sosiale nettverk