Søkefokus på årets Software-konferanse
Norske og internasjonale søkeeksperter møtes under årets Software-konferanse. Blant andre kommer den amerikanske søkeguruen Mike Moran fra IBM.
Konferansen inkluderer også foredrag fra Sesam-sjef Mikal Rohde, Jan Grønbech i Google Norway og Silvija Seres i Fast, skriver Den Norske Dataforening i en pressemelding.
Etter en høst preget av tre nye norske søkemotorer setter Dataforeningen søk på dagsorden med et eget seminar under årets Software-konferanse 7.-9. februar. Blant foredragsholderne finner vi den amerikanske søkeguruen Mike Moran, forfatter av boken "Search Engine Marketing, Inc".
- Vi er veldig stolte over at Mike Moran kommer til Software-konferansen. Han er en av verdens ledende eksperter på søkemotormarkedsføring og jobber til daglig i IBM med selskapets nettstedsarkitektur, sier Edgar Valdmanis, markedssjef i Dataforeningen. Seminaret om søk arrangeres den 9. februar og varer fra 09.00 til 17.00.
Gode inntjeningsmuligheter
Vellykket søkemotormarkedsføring krever godt samarbeid mellom utviklere, markedsførere og webskribenter, er budskapet til Moran. Han mener markedsføring gjennom søk gir svært gode muligheter til inntjening, men krever at du lykkes med å konvertere brukerne til kunder.
Også aktører fra den norske søkebransjen er representert. Mikal Rohde, administrerende direktør i Sesam forteller hvorfor søk er en interessent forretningsidé for Schibsted.
Jan Grønbech, norgessjef i Google avslører suksessen bak Google AdWords. Det blir også en innledning og avslutning fra Edward O'Hara, europasjef i Jupiter Research, om historikken og fremtiden for søkemotorene.
I tillegg foredrar Are Halland fra WM-data om hvordan skape gode søkeopplevelser. Silvija Seres fra Fast forteller hvordan bedrifter kan identifisere nye inntjeningsområder ved hjelp av søketeknologi.
Konferansen holdes på Clarion Hotel Royal Christiania i Oslo.