Svensk dom mot Telenor
Fikk refs for villedende djuice-reklamer.
Telenors djuice-reklamer i Sverige er dømt for villedende markedsføring i Marknadsdomstolen, skriver DN.no.
Det var svenske Tele 2 som meldte Telenor inn for Marknadsdomstolen. Selskapet synes at djuice-reklamen er villedende. Reklamen prøver å selge kontantkort til mobiltelefoner og påstår Telenor sine er billigst på markedet. Tele2s kontantkort Comviq.net er ikke tatt med i sammenligningen.
Tele2 fikk medhold av retten. Det viste seg at Tele2 på hvert tidspunkt som er sjekket, har vært billigere enn djuice. Dermed anses markedsføringen som villedende.
Telenor er dømt til å betale Tele2s saksomkostninger og risikerer et forlegg på 400.000 kroner dersom selskapet gjentar bruken av misvisende markedsføring.