Jostein Magnussen i Webdagene overværer at Christian Steen i Dragon Box mottar prisen fra fjorårets vinner Kahoot, representert ved Johan Brand. 

Dragonbox hedret med pris

Vant pris for å ha endret www-verden med matte på internett. 

Publisert Sist oppdatert

Appen Dragon Box skal gjør matte til en lek. Mandag ble utviklerne bak appen, WeWantToKnow, hedret med prisen Changing the World (Wide Web) 2015 av konferansen Webdagene og Oslo Innovation Week.

Matematikkspillet som ble lansert som app i 2012, bruker alle sentrale elementer i spillorientert læring og viser hvordan moderne læring kan ha enorm betydning for mange. Barn helt ned i 6-årsalderen kan nå riktig kose seg med ligninger, heter det i en pressemelding fra Netlife Research.

Gjør matte morsomt

- Mange i Norge og resten av verden strever med å lære matematikk. Dragon Box gjør faget morsomt. Med matematikkspillet forandrer selskapet WeWantToKnow måten vi lærer på og gir elever mulighet til å lykkes på skolen og senere i livet, er juryens begrunnelse for tildelingen.

Prisen Changing the World (Wide Web) henspeiler på å forandre verden gjennom webben og digitale tjenester. Prisen er innstiftet av Webdagene-arrangøren Netlife Research og Oslo Innovation Week. Kriteriene for prisen er norsk tjeneste, være lansert, bety noe for mange mennesker og ha begrenset med ressurser til å nå ut til verden.

Kahoot-medgrunder Johan Brand fikk dele ut prisen til Dragon Box. For 2014 vant Kahoot prisen for å endre læringssituasjonen i klasserom verden over.