Batteriet er vårt største problem
Se hvilke krav vi stiller til mobiltelefonene.
Batteriliv seiler opp som et nøkkel(anke)punkt når det gjelder mobiltelefon, ifølge en ny undersøkelse.
En av tre telefoneiere sier at batteriet er deres største problem. 71 prosent av folk setter batteriet foran både internettilgang (57 prosent) og et avansert kamera (41 prosent) når de ønsker seg ny telefon.
I tillegg setter folk brukervennlighet (71 prosent) foran pris (63 prosent), design (49 prosent) og merke (45 prosent) nå de skal ha ny telefon.
3500
Det er folka som lager Cat-telefonene som har bestilt undersøkelsen fra Leapfrog Research and Planning for å bedre forstå forbrukerne.
3500 fra USA, Tyskland, Storbritannia og De forente arabiske emirater har svart.
Med Cat i kulissene, er det for dem som kjenner merkevaren kanskje ikke så rart å se for seg at de også har fått stilt spørsmål rundt mobiltelefoni og robusthet.
Der går det frem at 34 prosent av respondentene har kjøpt ekstrautstyr for å beskytte telefonen mot skrammer, mens 29 prosent har kjøpt tilbehør for å forhindre skader som følge av fall eller støt, heter det i pressemeldingen.
Ok tilfredshet med dekning og datapriser
Dette er påvirkningsfaktorer ved kjøp: Familie og kolleger (25 prosent), Nettsøk (21 prosent) og anmeldelser (20 prosent).
Også tilbake til dette med irritasjon et kort øyeblikk: Det er 14 prosent som irriterer seg over dårlig dekning og 12 prosent irriterer seg over høye datapriser, ifølge undersøkelsen.
- De fleste mobiltelefoner er ganske enkelt ikke slitesterke nok – og det er mange brukere misfornøyde med. Dagens hektiske og varierte livsstil betyr at folk krever mye mer av mobiltelefonen sin. Enten det er en smarttelefon eller en telefon med grunnleggende funksjoner, forventer eierne at enhetene deres skal være lette å bruke, konstruert for å vare og ha et godt batteriliv, er konklusjonen til Bullit Mobile-sjef Dave Floyd.