NetCom blir lilla og får Norden-pris
Netcom, NextGenTel og TeliaSonera samles under en logo og felles produkter. Lanserer lik ringepris i hele Norden.
NetCom varsler ny storoffensiv i pressemelding i dag. Sammen med 17 andre selskaper i TeliaSonera-sfæren, inklusive NextGenTel, får de felles symbol.
Trekket minner om da Telenor innførte den blå "slappe propellen", for alle selskapene de kontrollerte i inn- og utland.
TeliaSonera har i stedet for å være helt propell gått for en lilla dings, med tre slags hjørner og noen hvite snorer rundt.
For kundene blir nok den desidert viktigste konsekvensen at Netcom fra i dag fjerner utenlandstillegget på samtaler i og mellom de nordiske landene for bedrifts- og privatkunder med fastpris- eller Flexi Talk-abonnement.
Samtidig reduserer selskapet prisen på mobilsurfing i Norden og Baltikum med inntil 90 prosent.
- Mer enn logoendring
Men det skal handle om mer enn en logoendring, skal vi tro administrerende direktør i NetCom, August Baumann.
- Dette markerer starten på en ny storoffensiv fra NetCom og TeliaSonera-gruppen, sier han i en pressemelding.
Samarbeidet mellom selskapene i TeliaSonera-sfæren skal også bli tettere. I Norge skal NetCom og NextGenTel jobbe tettere sammen, varsler begge selskapene. NetComs 55 butikker får også ny profil, og samtidig lanserer selskapet en helt ny hjemmeside.