Trådløse telefoner blir utklippsdukker

Siemens sender nå utklippbare papirtelefoner med i interiørblader for å markedsføre sine nye trådløse telefoner. Tanken er at designfrikere skal prøve hvilken telefon som passer best til interiøret hjemme.

Publisert Sist oppdatert
Utsendelsen av papptelefonene går først og fremst i svenske spesialblader som Elle Interiör, Residence, Sköna Hem og Café. Målgruppen er designinteresserte personer mellom 25 og 45 år, skriver Dagens Medier.

-- Vi ser den trådløse telefonen som en interiørdetalj. Når det gjelder mobiltelefoner er design en av de viktigste kjøpekriteriene. Hvorfor skal det ikke være slik på trådløse telefoner, sier markedssjef hos Siemens Mobile Titti Hagenfeldt til bladet.

-- Jeg vet ikke om vi har planer om å gjøre noe tilsvarende i Norge, selv om det er en morsom idé. Vi har den siste tiden lansert hele 13 forskjellige trådløs telefoner, så vi vil uansett synes i mediebildet, sier produktsjef Stian Andresen i Siemens Mobile Norge til Computerworld.

Siemens Mobile har en markedsandel på hele 80 prosent på trådløse isdn-telefoner i Norge.

-- Tilsvarende tall for analoge trådløstelefoner er 46 prosent, opplyser Andresen.