SPILL I SKOLEN: Forfatterne bak den nylanserte boka Spillpedagogikk mener at dataspill gir muligheter for å skape meningsfulle og kroppsliggjorte erfaringer for elevene, og at det kan føre til opplevelser, innsikt og samtaler i alle skolefag. (Foto: Fagbokforlaget)
SPILL I SKOLEN: Forfatterne bak den nylanserte boka Spillpedagogikk mener at dataspill gir muligheter for å skape meningsfulle og kroppsliggjorte erfaringer for elevene, og at det kan føre til opplevelser, innsikt og samtaler i alle skolefag. (Foto: Fagbokforlaget)

Fagbokforlaget gir ut bok om dataspill i undervisningen

Skal være hjelp til selvhjelp for pedagoger som bruker dataspill i klasserommet.

Publisert Sist oppdatert

Spørsmålet er ikke lenger om vi skal bruke dataspill i klasserommet, men hvordan vi gjør det. Det skriver Fagbokforlaget som nå gir ut boken Spillpedagogikk. 

Boken er basert på praksisen som har foregått i norsk skole, og den skal være tilpasset norske læreplaner og fagfornyelsen. I boka kommer forfatterne Jørund H. Skaug, Aleksander Husøy, Tobias Staaby og Odin Nøsen med eksempler på hvordan man lykkes med dataspill i undervisningen.

Et av målene med utgivelsen er å gi hjelp til selvhjelp til pedagogene som ønsker å benytte seg av dataspill i undervisningen.