JULERUSH: Nye handlevaner er etablert under pandemien, og hjemlevering av pakker setter stadig nye rekorder. Det fører til pakke-rush for Posten. (Foto: Jihad El Dor/ Posten)

Opplever julerush i april

Hos Posten merker de effekten av økt netthandel. Enkelte dager er pakkevolumet like høyt som under julerushet.

Publisert Sist oppdatert

Pakker fra netthandelen økte med 48 prosent i fjor og veksten fortsetter inn i 2021. Dette har ført til økt pakkevolum hos Posten, som nå har tilsvarende bemanning som under julerushet for å holde tritt med pakkeveksten.

– Pandemien har fungert som en turbomotor for netthandelen. Den store pakkeveksten fra netthandel fortsetter. Vi er ikke vant med julestemning i april. Vi gleder oss over å ha mye å gjøre, men det er nå så høye pakkevolum at vi oppfordrer kunder til å hente pakkene så fort de kan på både Post i butikk og i Pakkeboksene. Det må også tas høyde for at det nå kan oppstå noe forsinkelser, sier Kenneth Tjønndal Pettersen, pressesjef i Posten.

Populær sporingsapp 

Kanskje er det nettopp på grunn av den økte netthandelen, at Posten også merkes suksess for Posten-appen. Postens sporingsapp skal nå ha blitt lastet ned av over en million brukere.