LÆRING: Norskutviklede læringsplattformer er populære rundt om i verden. Nå vil de styrke seg ytterligere.

Kahoot overtar Dragonbox

De to norske selskapene går sammen om en omfattende samling med programvare for opplæring og utdanning.

Publisert Sist oppdatert

Kahoot har med sin spillbaserte læringsplattform tilbud til elever i barneskolen, så vel som studenter og bedrifter. I 2018 hadde selskapet over en milliard brukere i over 200 land verden over. De startet i 2013 og har hovedkontor i Oslo, med kontorer også i USA og Storbritannia.

Dragonbox har et spillstudio for å trekke barn inn i å oppdage og lære matematikk. Det første spillet ble en umiddelbar suksess. Selskapet har også millioner av brukere over hele verden og har kontorer i Oslo, Paris og Helsinki.

Ifølge en pressemelding mener Kahoot-sjef og medgründer Åsmund Furuseth at de sammen med Dragonbox skal utvikle fremtidens læreopplevelser. Matematikk er nettopp det mest populære faget på Kahoots læreplattform.

Matematikklæreren Jean-Baptiste Huynh var med å starte Dragonbox og er nå daglig leder. Han sier at med Kahoot vil produktene deres nå ut til enda flere millioner brukere som vil lære matematikk på en underholdende måte.

– Overtagelsen vil styrke Kahoots plattform med de prisvinnende læringsapp-ene til Dragonbox, og deres fellesskap og pensum, sier styreformann i Kahoot, Eilert Hanoa.