Lager kampanje for e-faktura

Nets Norway lanserer en kampanje for e-faktura, og har produsert tre Apple-inspirerte filmer om fordelene.

Publisert Sist oppdatert

Nets har satt i gang en høstkampanje for å få opp bruken av e-faktura, og de har lagt ut tre reklamefilmer på Youtube. Det forteller selskapet i en pressemelding.

Nets er resultatet av sammenslåingen av norske BBS, Teller og danske PBS.

Filmene, som virker inspirert av Apples switch-kampanje, har som tema "No more KIDs" - aldri mer KID-nummer.

En undersøkelse Nets har gjort i forbindelse med kampanjen viser at en vanlig norsk husstand mottar rundt 155 fakturaer hvert år. Nets skriver at en familie kan spare rundt 3.100 kroner i gebyrer i året ved å bruke e-faktura.

Det viktigste budskapet i reklamefilmene er likevel at e-faktura sparer tid. Alle som har betalt regninger på nett vet hvor irriterende det kan være å taste inn lange KID-nummer, mottakers kontonummer og andre detaljer gang på gang.

- Vi vil starte en folkekampanje, forteller Tove Havn, salgssjef for e-faktura i Nets.

Film nummer 1: Spar tid

Film nummer 2: Full kontroll

Film nummer 3: Enkelt på reise