Nytt Eniro-søk

Eniro lanserer en konkurrent for sin egen Kvasir-tjeneste med storsatsing på norsk søk.

Publisert Sist oppdatert
Eniro.no lanseres i dag.

-- Eniro.no vil være markedets beste søketjeneste. Eniro.no kjenner Norge, men det gjør ikke de internasjonale søkemotoraktørene, sier informasjonssjef i Eniro Norge, Gurli Høeg Ulverud.

Søker man etter varer og tjenester i Norge, får man et bedre resultat hos www.eniro.no enn om man gjør det samme søket hos en av de amerikanske søkemotoraktørene, ifølge selskapet.

Eniro.no er også en nyttetjeneste hvor brukerne kan finne alt gjennom flere kanaler. dermed tilbyt Eniro en totalpakke med søk, firmasøk, telefonkatalog, kart og WAP-tjeneste. På under to år har søkekonseptet Eniro fått mer enn 6 millioner brukere i Skandinavia, og nå blir det kjempelansering også i Norge.

- Vårt mål er gi brukerne den informasjonen de søker etter. Eniro.no er en nyttetjeneste og ikke en ren underholdningstjeneste. Vi jobber derfor aktivt med å få gode lokale treff slik at brukerne får treff på nyttetjenester og varer i sitt nærmiljø, sier Ulverud.

Videreutvikling av markedet og produktene er veien å gå for å sikre videre vekst og lønnsomhet for Internett som markedsplass, og dette avspeiles i denne storsatsingen fra Eniro.

- Vi har brukt store ressurser på å legge inn 124.000 norske bedrifter i eniro.no, integrert med kart og veibeskrivelser. På toppen av 10-talls millioner til produktutvikling ruller vi nå ut en lanseringskampanje til mer enn 15 millioner kroner. Vi skal fortelle alle hvor de kan finne norske bedrifter med produkter, varer og tjenester, avslutter Gurli Høeg Ulverud.

Eniro skal leve veed siden av Kvasir, selv om de leverer de samme tjenster og har delvis samme design med nettsøk, firmasøk, telefonkatalog og kart. Kvasir skal også utvikles videre slik at eniro.no og Kvasir til sammen tar en større andel av søkemarkedet i Norge. Eniro.no lanseres med alle firmaoppføringene fra Kvasir fra første dag.