Søker 100 partnere

SAS Institute utvider forretningsmodell for å satse mot SMB-markedet, og er på jakt etter forhandlere. Først ute er Arrow.

Publisert Sist oppdatert

SAS Institute mener behovet for avansert dataananalyse ikke lenger er forbeholdt større bedrifter, og ser et voksende behov i SMB-markedet.

Selskapet utvider derfor sin forretningsmodell og sitt reseller program. Tidligere har SAS Institute, faktisk siden 1976, i hovedsak solgt sin programvare eksklusivt via egne ansatte. Men voksende etterspørsel etter datavisualisering også blant SMB-er, gjør det nødvendig å utvide forretningsmodellen og inngå avtale med resellers.

- Gjennom SAS Institute sitt nye reseller program er avansert business intelligence p åvei inn i små og mellomstore forretningsvirksomheter i Norden, sier Mikael Tarne, administrerende direktør i danske IT-kompagniet i en melding.

SAS har inngått en distribusjonsavtale med amerikanske Arrow, leverandør til bedrifter i 58 land. Det betyr at Arrows nettverk av forhandlere nå kan tilby SAS Institute-produkter. Selskapet er også på jakt etter totalt omlag 100 partnere i Norden, og mener produktene vil kunne gi kundene flere valgmuligheter og fleksibilitet til en rimelig inngangspenge.

- Datavisualisering bidrar til at bedrifter raskt kan se sammenhenger og mønstre som gir ny innsikt og mulighet for å handle proaktive, sier Mette Petersen, direktør for SAS INstitutes nye nordiske reseller-satsing.