Lever ut spilldrømmen

Lever ut spilldrømmen

JOBBEN MIN: Bendik Stang har alltid vært en ivrig gamer og drømt om å lage egne spill. I dag er drømmen virkelighet med spillutviklingsselskapet Snow Castle Studios.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Fra 2003 drev Stang selskapet gameXplore som analyserte spill, men det tok ikke helt av og han valgte derfor å satse videre på spillutvikling for blant annet pc, mac og konsoller. Det angrer han ikke på.

Snow Castle Studioskom til verden i 2009 i samarbeid med blant annet Erik Hoftun Morten Nordvold.I startfasen laget selskapet mest flashbaserte minispill for Tv2, men etter hvert har det blitt større prosjekter. Etter at Ipad kom på markedet har selskapet satset sterkt på blant annet interaktivitet for nettbrett basert på iOS og Android.

var fire 2009 i vi - forteller er stykker, høsten kun ti, vi vi det Da Stang. startet dag

programmerer, det 3D-artist. hatt har blant i ikke minst For et lokalene. miljøet av stolt kreves er spennende spilldesigner og den annet kreative og utviklingen selskapet florerer Han spill skape som å det

vi sier et blitt Det forteller det kreves. ulike som et og utover langt kreativt dag et er mange Det I har som han at de - viktig, med roller. team. gjennomført lag blir som orkester på har

spill hadde tankene i Stang da han utdannet seg til sivilingeniør med spesialisering i 3D-animasjon og spilldesign fra Danmarks tekniske universitet og New York State University i Buffalo.

har i to har skjedd Han finger har siste det beinhardt selskapet. jobbet meste med en årene de som hatt i og

på skape er daglig får jobben, mer best med å å leder - mindre kreative og kreativ på på. og frem og liker da til i holde vi inn best noe en drift fokusere kan som selskapet. jeg Snart leder som jeg beste han. er fungere jeg på det ny ser med det Det forklarer å

viktig Det ha er å kapitalen på plass for å utvikle spill.

sier mer forklarer fordelen lager begynne store lettere ressurser. at med det er mye ikke måtte historier og ferdigstille, han vi å spill og nok Dermed å enklere koster små de blir i få for - naturlig produsere Det interaktive å spill, det noen at vår men produksjoner.

det Uten prosjektene er tro Norge, heldigvis mange vanskelig til er å investorer Castle. et det som har støtte Snow drive og i på spillselskap

blant han. Norge som finansiert av og forklarer - de støtte Filmfondet. Innovasjon har er annet selskapet, Resten Vi av startet fått

arbeidet har Selskapet mest med interaktive spill for den yngste målgruppen. Og om en måneds tid er det ventet at spillprosjektet Hogworld er klart for lansering. Det vil bli en applikasjon som kan karakteriseres både som en bok og spill på samme tid. Det er mulighet for å bare følge historien, for så å gå tilbake å oppleve ved en senere anledning.

det, best også og glede - foreldre åtte år, passer tror finne for mellom jeg Spillet men forklarer Stang. fire trolig de av at kan

Siden han har hele fire barn på hjemmebane gjør ham ekstra engasjert i hvordan barn opplever det å spille på for eksempel Ipad. Yngstedatteren Zöe på to år inspirerte teamet til å lage en applikasjon kalt Say Ipad. It, for Zoë Den finnes allerede i Appstore og passer fint for de aller minste som skal lære seg nye ord.

applikasjonen på for ipaden. til de første og mulig for få å de å Det minste sier seg. Slik forstå når flere det fingre på - applikasjonen viser lettere bevege blir er introdusert blir og fortsatt å gang, bildet bruke touch-screenen han

er han opptatt Spesieltav hvordan historiefortelling for barn kan gjøres på en morsommere måte enn å holde i en bok.

bok interaktiv ten… Ipad er får å en det vanskelig Hvis historie eller ikke på en - barnet velge mellom

It Bransjen