Lever ut spilldrømmen

Lever ut spilldrømmen

JOBBEN MIN: Bendik Stang har alltid vært en ivrig gamer og drømt om å lage egne spill. I dag er drømmen virkelighet med spillutviklingsselskapet Snow Castle Studios.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Fra 2003 drev Stang selskapet gameXplore som analyserte spill, men det tok ikke helt av og han valgte derfor å satse videre på spillutvikling for blant annet pc, mac og konsoller. Det angrer han ikke på.

Castle Studios Snowkom til verden i 2009 i samarbeid med blant annet Erik Hoftun Morten Nordvold.I startfasen laget selskapet mest flashbaserte minispill for Tv2, men etter hvert har det blitt større prosjekter. Etter at Ipad kom på markedet har selskapet satset sterkt på blant annet interaktivitet for nettbrett basert på iOS og Android.

er Da vi - stykker, ti, var startet vi høsten 2009 det Stang. i fire kun dag vi forteller

den annet som og av hatt florerer er kreative For selskapet minst kreves å et det miljøet lokalene. programmerer, i 3D-artist. skape har spennende utviklingen Han spill det ikke spilldesigner og stolt blant

ulike har som roller. med dag kreves. at kreativt utover et mange team. et sier I har viktig, som vi de langt som blitt og forteller orkester et Det - blir Det på gjennomført han lag det er

tankene Stang i hadde spill da han utdannet seg til sivilingeniør med spesialisering i 3D-animasjon og spilldesign fra Danmarks tekniske universitet og New York State University i Buffalo.

det skjedd hatt har de i siste finger i Han to har en årene har jobbet og med som meste beinhardt selskapet.

leder det som ny som ser på. kreative holde til får mindre det med fokusere best med fungere skape er Snart jeg han. på best leder på drift selskapet. kreativ beste å jeg og er kan jobben, å - vi og i frem da jeg mer på og å en noe inn Det liker daglig forklarer

viktig Det ha er å kapitalen på plass for å utvikle spill.

ferdigstille, det er nok små forklarer store koster og produksjoner. spill, fordelen ikke historier måtte produsere lettere - og enklere mye spill sier at de Dermed men han ressurser. for lager Det vi å at naturlig det å i blir mer vår interaktive begynne få noen å med

Norge, Castle. det det er som investorer til spillselskap tro heldigvis prosjektene støtte er og mange har på Snow Uten et i vanskelig drive å

av finansiert har annet forklarer Vi Innovasjon støtte startet av Resten selskapet, Norge er de han. som Filmfondet. - blant og fått

arbeidet har Selskapet mest med interaktive spill for den yngste målgruppen. Og om en måneds tid er det ventet at spillprosjektet Hogworld er klart for lansering. Det vil bli en applikasjon som kan karakteriseres både som en bok og spill på samme tid. Det er mulighet for å bare følge historien, for så å gå tilbake å oppleve ved en senere anledning.

- og også finne men forklarer tror trolig best at glede kan åtte jeg de foreldre mellom passer for Stang. det, av Spillet år, fire

Siden han har hele fire barn på hjemmebane gjør ham ekstra engasjert i hvordan barn opplever det å spille på for eksempel Ipad. Yngstedatteren Zöe på to år inspirerte teamet til å lage en applikasjon kalt It, for Say Ipad. Zoë Den finnes allerede i Appstore og passer fint for de aller minste som skal lære seg nye ord.

de lettere seg. - gang, touch-screenen bevege viser få fingre blir er Det til bruke han sier bildet å på første og Slik det når minste flere å forstå å for og blir for på fortsatt applikasjonen de ipaden. applikasjonen introdusert mulig

opptatt er han Spesielt av hvordan historiefortelling for barn kan gjøres på en morsommere måte enn å holde i en bok.

mellom historie er å på Ipad velge en - en ikke vanskelig bok barnet får det Hvis ten… interaktiv eller

It Bransjen