Lebara skifter navn til Mycall

Lebara-navnet er historie. Nå skifter telefonselskapet navn til Mycall.

Publisert Sist oppdatert

Mycall er navnet selskapet vi til nå har kjent som Lebara skal markedsføre seg under fremover.

Med nytt navn, ny logo og nytt design vil navnet Mycall fra i dag av dermed erstatte Lebara. De siste årene har selskapet vokst til å være et av landets største mobilselskaper, med mer enn 270.000 kunder.

- Å skifte navn er en naturlig del av vår utvikling. Vi skal bli enda tydeligere og sterkere mot det norske, flerkulturelle markedet, sier direktør Hanne Løvstad i en presseuttalelse.

Lebara ble etablert i Norge for 11 år siden, og lanserte sitt mobiltilbud i 2005. Selskapet retter seg mot det flerkulturelle samfunnet, og 80 prosent av selskapets ansatte har flerkulturell bakgrunn. 20 ulike språk snakkes på selskapets kundesenter.

- Lebaras norske virksomhet ble i 2007 solgt fra gründerne til Network Norway AS, og er i dag eid av Tele2 AB. Selskapet har gjennomgått en fantastisk utvikling i denne perioden. Vi har i dag en sterk og tydelig posisjon på internasjonal mobiltelefoni i Norge. Når vi nå eier rettighetene til navn og logo, vil dette styrke vår handle- og konkurransekraft ytterligere, fortsetter Løvstad.

Hun understreker at navnebyttet ikke medfører endringer for kunder, samarbeidspartnere eller ansatte.